Unique Selling Points, onmisbaar voor jouw website

Unique Selling Points zijn voor iedere ondernemer onmisbaar en dit geld ook zeker voor jouw website. Als je weet wat jouw Unique Selling Points zijn, is het een stuk eenvoudiger om je marketingboodschap te formuleren.

Als ondernemer is het dan ook uiteraard ontzettend belangrijk dat jij, jouw Unique Selling Points weergeeft op de website. Dit kan op meerdere manieren, maar zorg altijd dat de boodschap die jij wil vertellen direct helder is.

De ongeduldigheid van het internet

Op een website wordt het steeds belangrijker om zo snel mogelijk en in zo’n min mogelijk tijd, jouw doel duidelijk te maken bij je bezoekers. Door onze ongeduldigheid op het internet, kan je er niet meer vanuit gaan dat wij de tijd nemen om heel de website uitgebreid door te lezen.

2 tot 4 seconden

De meeste bezoekers van een website besluiten in 2 tot 4 seconde of ze blijven op jouw website of niet. De bovenkant van jouw website is dus bedoeld om binnen enkele seconden duidelijk te maken wat jouw doel en wat de Unique Selling Points zijn.

Weergeven van jouw doel en Unique Selling Points

Het is dus belangrijk om jouw bezoekers binnen 2 tot 4 seconde te overtuigen om te blijven. Hieronder geef ik 4 punten die eigenlijk op iedere website direct duidelijk moeten zijn.

  1. In welke markt bevind het bedrijf zich;
  2. Wat je aanbied/welk probleem je oplost;
  3. Jouw Unique Selling Points;
  4. Wat heeft jouw website nog meer te bieden (waarom moeten ze blijven).
Deel dit bericht!Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someoneShare on LinkedIn
Geplaatst in Online strategie, Website.

Vincent van der Graaff

Als online marketeer werk ik om bedrijven online te laten groeien. Dat is volgens mij alleen haalbaar door samen te werken. Ik combineer graag online strategieën met (wordpress)websites en de juiste online marketing instrumenten. Daarnaast werk ik ook aan de groei van Wedouble.