Perfecte inhakers op social media

Vandaag zag ik weer een paar perfecte social media inhakers op #TheDress. Een goed moment om hierover een blog te schrijven. Het is niet altijd gemakkelijk om originele en relevante content (berichten) te verzinnen, helemaal niet wanneer jij dit wekelijks moet doen. Wanneer jij een goede Facebookpagina hebt, resulteert dit uiteindelijk in meer naamsbekendheid en misschien wel tot een verhoging van de sales. Hieronder een tip en de leukste inhakers van social media experts op vrijdag 27 februari.

Relevantie en fun

Goede Facebookposts zijn relevant en hebben een hoge funfactor. Want Social Media is en blijft voor de meeste een vrijetijdsbesteding. Toch zijn vaak 90% van alles Facebookposts niet boeiend voor de fans. Bedrijven plaatsen lange verhalen in plaats van grappige en aantrekkelijke afbeeldingen. Houd je facebookposts kort en leuk!

Perfecte inhakers

Vandaag (27 februari) gaat deze jurk het hele internet over. Is deze jurk blauw en zwart, of goud en wit? Een deel van de mensen ziet in deze jurk blauw met zwart en een ander deel ziet goud met wit. Vanochtend hadden al 3,5 miljoen mensen getwitterd over deze discussie. Voor marketeers is dit een mooi mooie kans om in te haken op de actualiteit. Dit is dan ook naar hartelust gedaan. Hieronder vind je de drie leukste inhakers!

464x712x19.png.pagespeed.ic.h4VswFJJ-4

Heineken

586x474x43.png.pagespeed.ic.qraJLQLBRf

 

Playstation

576x567x61.png.pagespeed.ic.6AWgpBNEz4

 

Q-music

576x721x35.png.pagespeed.ic.6T31r0LklA

Deel dit bericht!Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someoneShare on LinkedIn
Geplaatst in Marketing.

Vincent van der Graaff

Als online marketeer werk ik om bedrijven online te laten groeien. Dat is volgens mij alleen haalbaar door samen te werken. Ik combineer graag online strategieën met (wordpress)websites en de juiste online marketing instrumenten. Daarnaast werk ik ook aan de groei van Wedouble.