5 redenen om als bedrijf te bloggen

Met welk onderwerp kunnen wij dit blog beter beginnen dan met het onderwerp bloggen. Waarom zal jij de komende tijd hier nog meer blogs gaan lezen? Wat heeft bloggen voor bedrijven nu eigenlijk voor zin? Wij behandelen de 5 voornaamste redenen om direct te starten met bloggen.

1. Je blijft jezelf continue ontwikkelen

Om blogposts te schrijven heb je betrouwbare informatie nodig en om betrouwbare informatie te vinden moet je op onderzoek uit. Door het met regelmaat schrijven van een blog, word je gedwongen om steeds opnieuw informatie tot de bodem uit te zoeken. Het kan natuurlijk niet dat er in jouw blog onbetrouwbare informatie voorkomt.

Naast het onderzoeken van informatie moet jij ook bedenken waar jij jouw volgende blog over gaat schrijven. Dit dwingt jou tot het lezen van informatie die je normaal gesproken links laat liggen.

2. Bloggen toont jouw expertise aan

Door het schrijven van blogs toon jij jouw passie en expertise aan. Niemand vind het namelijk leuk om te bloggen over iets wat hij of zij niks interesseert. Bloggen toont aan dat jij verstand hebt van jouw vakgebied. Het delen van bruikbare en nuttige content zorgt ervoor dat mensen begrijpen dat jij diegene bent die ze nodig hebben.

Maar als jij blogt over jouw kennis geef jij gratis en voor niks informatie weg? Dat is misschien inderdaad een reden voor sommige mensen om niet te gaan bloggen. Zelf ben ik er van overtuigd dat jij nooit al je kennis weg kan geven in een korte blogpost. Mensen vinden jouw content misschien interessant maar dit betekent niet dat zij het ook gelijk in de praktijk kunnen brengen

3. Het vergroot jouw vindbaarheid

Het onderwerp van een blog is vaak gericht op 1 specifiek onderwerp. Dit betekent dat er 1 pagina geoptimaliseerd is voor 1 specifiek onderwerp. Meestal resulteert dit in een betere vindbaarheid op het internet. Jij hebt immers over veel onderwerpen geschreven die interessant zijn voor jouw doelgroep.

Toch moet het vergroten van je vindbaarheid niet de voornaamste reden zijn om te starten met bloggen. Als jij alleen maar blogt om gevonden te worden blijft de kwaliteit van je blog 9 van de 10 keer achter.

4. Bloggen levert nieuwe contacten op

Wanneer jij blogt over onderwerpen die jouw doelgroep interessant vind, levert dit vaak nieuwe contacten op. Mensen gaan op het internet opzoek naar informatie over een bepaald onderwerp en komen uiteindelijk terecht op jouw blog. Als jouw blog interessante informatie deelt, kan dit vragen oproepen bij de lezer. Ze reageren op jouw blogpost of sturen jou een e-mail. En Voila, een nieuwe connectie is geboren.

5. Het is leuk om te doen

Natuurlijk helpt bloggen bij jouw eigen ontwikkelingen en het vergroten van jouw vindbaarheid. Al mijn vorige redenen resulteren misschien uiteindelijk wel in een hogere omzet. Maar de belangrijkste reden heb ik eigenlijk nog niet genoemd. Bloggen is hartstikke leuk. Succes!

 

Deel dit bericht!Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someoneShare on LinkedIn
Geplaatst in Marketing.

Vincent van der Graaff

Als online marketeer werk ik om bedrijven online te laten groeien. Dat is volgens mij alleen haalbaar door samen te werken. Ik combineer graag online strategieën met (wordpress)websites en de juiste online marketing instrumenten. Daarnaast werk ik ook aan de groei van Wedouble.