WordPress en Google gaan samenwerken: wat betekent dat?

29% van alle websites draait op WordPress. Daarmee is WordPress het populairste CMS. Wist je bijvoorbeeld dat de sites van CNN, Time.com, Spotify, TED en New York Post op WordPress draaien?

Toch is er ook een keerzijde. WordPress-sites zijn vaak iets trager, wat vooral ook komt doordat gebruikers tientallen plugins installeren.

Kies je voor een WordPress-specialist, dan kun je erop vertrouwen dat WordPress-sites efficiënt worden ingericht. Bij Wedouble kiezen we er bewust voor om zoveel mogelijk plugins en toepassingen zelf te ontwikkelen. Daarnaast cachen wij onze sites, wat betekent dat we een statische versie van een landingspagina uitleveren aan bezoekers.

Als het aan Google ligt, komt daar verandering in. Een speciaal Google-team gaat nu meewerken aan het verbeteren van het WordPress-ecosysteem. Zo worden er o.a. thema’s en plugins gebouwd. En dat is ook nodig, gezien de onderstaande statistieken van Alberto Medina (Bron: Presentatie van WordCamp US 2017).

Mogelijk wil Google AMP – Accelerated Mobile Pages – embedden in WordPress. AMP is een open-source framework om pagina’s op jouw website nog sneller te maken. Het voordeel is dat sites vaak in een fractie van een seconde laden.

Op dit moment heeft slechts 0,1% van alle sites een AMP-versie. Door de samenwerking kan dit zomaar stijgen naar 10%. We wachten in spanning af…

Deel dit bericht!Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someoneShare on LinkedIn
Geplaatst in Website.

Vincent van der Graaff

Als online marketeer werk ik om bedrijven online te laten groeien. Dat is volgens mij alleen haalbaar door samen te werken. Ik combineer graag online strategieën met (wordpress)websites en de juiste online marketing instrumenten. Daarnaast werk ik ook aan de groei van Wedouble.