Assurantiekantoor van Dis

Social media marketing voor een grotere naamsbekendheid

Lees verder

De opdracht

Assurantiekantoor van Dis is een onafhankelijk assurantiekantoor en bestaat al meer dan 60 jaar. In deze 60 jaar is marketing sterk ontwikkeld en veranderd. Met name de online marketing heeft voor grote veranderingen gezorgd.

Social Media Marketing is een relatief nieuw, maar belangrijk onderdeel van deze online marketing. Maar wat is het doel van social media marketing? Wie wil je bereiken? En waarmee wil je ze bereiken? Wij schreven een Social Media plan speciaal gericht op Facebook en lieten zien wat de juiste aanpak is.

Het resultaat

Algemeen

Het resultaat: een concreet Facebookplan waar Van Dis Assurantiën direct mee aan de slag is gegaan. In het plan is opgesteld waarom Van Dis Assurantiën Social Media in wil zetten en op welke manier er gecommuniceerd moet worden met de doelgroep. Uiteraard is deze doelgroep eerst door ons zorgvuldig in kaart gebracht.

Na een grondig concurrentieonderzoek en het analyseren van de markt, stelden wij vast welke content (berichten en communicerende uitingen) interessant zijn voor de doelgroep. Op basis van deze gegevens bedachten wij een startcampagne voor Facebook.

Bereik

Bij het vergroten van de naamsbekendheid hoort het vergroten van het bereik. Tijdens de uitvoering van het Facebookplan groeide het gemiddelde berichtbereik van de Facebookpagina in de eerste maanden met 462%.

Betrokkenheid

Door steeds meer interactie te creëren met een groter publiek, groeit de betrokkenheid. En dit zorgt weer voor een goede naam. Door beter in te spelen op de doelgroep van assurantiekantoor van Dis is deze betrokkenheid in de eerste maanden met 29% gegroeid!

Bekijk de facebookpagina van assurantiekantoor van Dis live

Bekijk facebookpagina

Assurantiekantoor van Dis over Wedouble

Bedankt voor het rapport dat jullie voor ons kantoor geschreven hebben. Er komen zaken aan de orde waar wij als kantoor heel veel mee kunnen. Social Media staat nu nog meer op de kaart en jullie hebben ook duidelijk aangegeven hoe belangrijk dit media is als je er op de juiste manier gebruik van maakt. Ook de toename in gebruik geeft al aan dat je advies heel nuttig is geweest. Wel is het van belang van tijd tot tijd te inventariseren en verder gaan met verbeteren. Wij zijn in ieder geval blij dat wij Wedouble hebben gevonden en kunnen verder een prettige samenwerking tegemoet zien.

Wim van Dis

Facebook ook effectief inzetten?

neem dan snel contact met ons op