In gesprek met Vincent: “LesautoDeal ontvangt meer aanvragen door de nieuwe site”

Dit is het eerste deel van een nieuwe reeks, waarbij Vincent vertelt over zijn online oplossingen. Dit interview is afgenomen door Tim van Stormachtig.

Steeds meer mensen ontdekken het voordeel van leasen. Ook rij-instructeurs. In enkele jaren rijden zij veel kilometers in hun lesauto’s, waardoor de waarde flink afneemt. Kopen is daardoor minder aantrekkelijk. Lesauto leasen? Daarvoor ga je naar LesautoDeal.nl. Wedouble realiseerde de nieuwe website.

Terugkijkend op het hele traject is Vincent van Wedouble.nl tevreden over het eindresultaat. “Het gaat hier over een project waar je ongeveer anderhalve maand fulltime aan werkt, dan is het een heerlijk gevoel als alles live staat! Bij veel klanten zie ik tijdens het eerste gesprek de hele site al voor me. Bij LesautoDeal.nl was dit niet het geval en wilde eigenaar Joost Boeter een eigen stijl ontwikkelen. Meijk van Wurld hielp mij hierbij, terwijl ik zelf de wireframes maakte. Uiteindelijk is er iets unieks neergezet.”

Geslaagde samenwerking
De livegang is altijd het moment van de waarheid. Presteert de nieuwe site beter dan de oude website? In het geval van LesautoDeal.nl bleek dit absoluut het geval te zijn. Vincent: “De lancering verliep top, want we hadden op de eerste dag al direct een aantal aanvragen. Dat is natuurlijk heel tof!” Zelf denkt Vincent dat dit komt door de uitstekende samenwerking tussen de verschillende partijen, waaronder met de eigenaar van LesautoDeal.nl. “Joost is erg betrokken bij zijn eigen bedrijf. Bij iedere meeting was hij aanwezig en gaf hij goede input. Uiteindelijk is hij als klant degene met de know how over zijn eigen business. Geen marktonderzoek kan daar tegenop.”

Mascotte Vincent
Het eindresultaat is een site die levendig en fris oogt. Dat komt mede door de mascotte – die door insiders ‘Vincent’ wordt genoemd – en de kleine animaties en CSS-effecten. “Bezoek de site maar eens op je mobiele telefoon”, vervolgt Vincent. “Valt je iets op aan het menu? Dit is geen normale hamburger (drie streepjes onder elkaar, red.), maar een wegdek dat voorbij raast.”

Perfectie
De kleine details laten zien dat Vincent een perfectionist is. “Slordigheid op sites, zoals verkeerde uitlijning, daar kan ik mij aan ergeren. Voor mij is dat overigens een leerpunt. In de beginfase van dit project was ik al teveel bezig met kleine details, terwijl het beter is om eerst de basis zo snel mogelijk neer te zetten, waardoor een klant eerder kan vullen. In de toekomst ga ik dit effectiever inplannen.”

WordPress
LesautoDeal is in WordPress gebouwd. “Overigens is alles maatwerk. Ik gebruik de basis van WordPress, oftewel WordPress in de meest uitgeklede vorm. Het voordeel van WordPress is dat een klant alles zelf kan bewerken. Het is in mijn ogen het meest gebruiksvriendelijke CMS ter wereld, wat ook nog eens continu wordt doorontwikkeld. Met een eigen CMS kun je die doorontwikkeling niet bijhouden. Je loopt op den duur achter.”

De toekomst
Er komt geen einde aan LesautoDeal.nl. Op dit moment ligt de focus op doorontwikkeling, zoals automatisering, het ontwikkelen van een backoffice-systeem en online marketing in samenwerking met Stormachtig. “In oktober 2017 ging de nieuwe website live. Het aantal binnengehaalde leads stijgt nog steeds. Ook gaan er meer offertes door. Klanten worden dus beter geïnformeerd op de website en snappen het concept.”

Ook een tof project starten?
Neem contact op via het contactformulier of stuur een whats’appje naar 06 53 82 71 49

Deel dit bericht!Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someoneShare on LinkedIn
Geplaatst in Wedouble, Werk.

Tim

Online marketeer bij Stormachtig. Werkt vaak samen met Vincent aan toffe online oplossingen.